پانزدهمین دوره مسابقه تیمی الیمپیاد (ALympiad)

ویژه دانش‌آموزان پایه نهم، دهم و یازدهم

تاریخ برگزاری: ۵ آذر ۱۴۰۰

ساعت: ۸ الی ۱۶

 درصورت تکمیل ظرفیت نهایی، ثبت‌نام قبل از موعد اعلام شده بسته می‌شود.

هزینه ثبت‌نام تیم: ۱۲۰هزارتومان

نمونه سوالات سال‌های قبل

لینک ثبت‌نام


برای آشنایی بیشتر با مسابقه‌ی A-Lympiad و دیدن سایر اطلاع‌رسانی‌های مسابقه، کانال تلگرامی A-Lympiad۱۴۰۰ را دنبال کنید.

خانه ریاضیات اصفهان، برای پانزدهمین سال پیاپی با همکاری مؤسسه تحقیقاتی فرودنتال کشور هلند، مسابقه A-لیمپیاد را برگزار می‌نماید. دانش‌آموزانی از شهرهای مختلف نیز با همکاری برخی از خانه‌های ریاضیات کشور، در این مسابقه شرکت دارند.

امسال با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مسابقه بصورت مجازی و در بستر اینترنتی اجرا می‌شود. ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق وب‌سایت خانه ریاضیات اصفهان انجام می‌گیرد. متعاقبا لینک شرکت در آزمون و دستورالعمل نحوه اجرای آزمون برای افرادی که ثبت نام موفق داشته اند ارسال می‌شود.

توجه!!!!!!

مسابقه A-لیمپیاد در بیش از ۹۰ مدرسه در هلند و مدارس بیش از ۱۵ کشور دنیا به مرکزیت مؤسسه تحقیقاتی فرودنتال کشور هلند به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود. در پی تفاهم‌نامه همکاری آن مؤسسه با خانه ریاضیات اصفهان، چند سالی است که مرحله اول این مسابقه با همکاری خانه‌های ریاضیات، در اصفهان و شهرهای دیگر ایران همزمان برگزار می‏‌شود.

در این مسابقه، دانش‌آموزان بایستی به صورت گروهی، صورت دقیق یک مسئله بزرگ و واقعی را تفسیر کنند، راهکارهای مناسبی برای حل آن بیابند، نتایج به دست آمده را تحلیل کنند و نتایج نهایی را به شکل مناسبی ارائه دهند. در این رهگذر مهارت‌هایی چون خواندن مؤثر، تفکر پویا و خلاق، استفاده ازمدل‌سازی ریاضی مسائل، کارگروهی و نوشتن ساختار‌‌ یافته و مؤثر در دانش‌آموزان رشد خواهد یافت.

قبل از ثبت‌نام توجه به نکات زیر ضروری است :

  •  شرکت در این مسابقه به صورت تیم‌های سه نفره از دانش‌آموزان (پایه‌های نهم، دهم و یازدهم) رشته‌های مختلف میسر است. اعضای هر تیم می‏توانند از پایه‌ها و مدارس متفاوت (با جنسیت یکسان) انتخاب شوند، لذا دانش‌آموزان علاقه‌مند هرچه سریع‌تر ضمن تشکیل تیم خود جهت ثبت‌نام در مسابقه اقدام نمایند.

  • با توجه به اینکه مسابقه بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود داشتن امکانات اتصال به اینترنت پایدار ضروری است. افرادی که در تهیه این امکانات مشکل دارند، قبل از ثبت نام مشکل خود را با واحد آموزش خانه ریاضیات اصفهان در میان بگذارند.

  • مهلت ثبت نام تا پایان روز ۲۵ آبان ۱۴۰۰ است. (تا ۳۰ آبان تمدید شده است)

  • در انتخاب هم تیمی‌های خود دقت داشته باشید، زیرا پس از پایان مهلت ثبت‌نام (۳۰ آبان)، امکان جایگزینی آن‌ها وجود ندارد.

  • انجام ثبت‌نام برای هر تیم باید جداگانه انجام شود.

مسابقه روز جمعه ۵ آذر ماه ۱۴۰۰، از ساعت ۸ الی ۱۶ بصورت آنلاین برگزار می‌شود.

  • ثبت‌نام بسیار ساده انجام می‌شود. یک نفر از اعضای تیم به عنوان نماینده برای کل تیم ثبت نام می‌کند. این فرد باید مشخصات کامل افراد دیگر (نام و نام خانوادگی، کدملی، نام پدر، سال تولد ،کلاس، آدرس منزل، تلفن ثابت و همراه، نام مدرسه و آدرس ایمیل) را داشته باشد.

  • در انتهای مراحل ثبت‌نام، باید پرداخت هزینه به صورت اینترنتی انجام شود. هزینه ثبت‌نام برای هر تیم ۱۲۰هزار تومان می‏باشد. لذا فرد ثبت نام کننده باید امکان استفاده اینترنتی از یک کارت متصل به شبکه شتاب بانک‌های کشور را در اختیار داشته باشد و هزینه ثبت نام از این کارت کسر می‌گردد.

    کد تیم خود را پس از ثبت‌نام یادداشت نموده و از آن مراقبت کنید.

  •  دقت کنید که مراحل ثبت‌نام تیم برای شرکت در مسابقه، پس از انجام مرحله مربوط به پرداخت اینترنتی پایان می‌پذیرد و آن‌دسته از تیم‌هایی که این مرحله را تکمیل نکنند، ثبت نامشان لغو می‌شود.

  • لینک و نحوه شرکت در مسابقه متعاقبا به اطلاع ثبت نام کنندگان خواهد رسید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در انجام مراحل ثبت‌نام هر روز از ساعت ۸ الی ۱۴  با بخش آموزش خانه ریاضیات اصفهان به شماره تلفن ۰۳۱۳۶۶۹۲۰۱۳ داخلی ۱۰۷ تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا