تمدید مهلت ثبت‌نام نوزدهمین دوره مسابقه تیمی تورنمنت شهرها

 سال 1400

مهلت ثبت‌نام از 16 بهمن 1400 الی 16 اسفند 1400

خانه رياضيات اصفهان، برای نوزدهمین سال پیاپی قصد دارد مسابقه تورنمنت را برگزار ‌نمايد. دانش‌آموزانی از شهرهای مختلف نیز با همکاری برخی از خانه‌های ریاضیات کشور، در این مسابقه شرکت دارند.

امسال با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امکان هست که مسابقه به صورت مجازی و در بستر اینترنتی اجرا شود. ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق وب‌سایت خانه ریاضیات اصفهان انجام می‌گیرد. متعاقبا دستورالعمل نحوه اجرای آزمون برای افرادی که ثبت نام موفق داشته‌اند ارسال می‌شود.

  • دانش‌­آموزان می­‌توانند در قالب تیم‌های سه نفره در يکی از دو سطح عادی (O-level) يا پيشرفته (A-level) و يا هر دو سطح در مسابقه شرکت کنند که باید هنگام ثبت­‌نام آن را تعيين کنند. (برای تصمیم‌گیری بهتر برای شرکت در سطوح مسابقه توصیه می‌شود به سؤالات سال‌های قبل در سایت خانه ریاضیات، بخش مسابقات مراجعه نمایید).

  • در صورتی که مسابقه به صورت غیرحضوری برگزار ‌شود، داشتن امکانات اتصال به اینترنت پایدار ضروری است. افرادی که در تهیه این امکانات مشکل دارند، قبل از ثبت نام مشکل خود را با واحد آموزش خانه ریاضیات اصفهان در میان بگذارند.

توجه!! توجه!! :

  • تیم‌های شرکت‌کننده می‌توانند در یکی از پایه‌های (هشتم/نهم) یا (دهم/یازدهم) ثبت‌نام کنند. منظور از پایه هشتم و نهم دانش‌آموزانی هستند که هر سه نفر در پایه‌های هشتم یا نهم مشغول به تحصیل می‌باشند و پایه دهم و یازدهم دانش‌آموزانی که حداقل یک نفر در پایه‌های دهم و یازدهم مشغول به تحصیل باشند.

توجه: لطفاً در تعیین پایه دقت کنید. پس از انتخاب، امکان تغییر وجود ندارد.

  • هزینه ثبت‌نام هر تیم برای شرکت در یکی از دو سطح عادی یا پیشرفته، مبلغ 1،200،000 ريال و برای شرکت در هر دو سطح عادی و پیشرفته مبلغ 2،000،000 ریال می‌باشد.

  • آزمون سطح عادی صبح روز جمعه 20 اسفند 1400 و سطح پيشرفته صبح روز جمعه 19 فروردین 1401 رأس ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد. پايان آزمون برای تيم‌هايي که در سطح عادی (O- level) شرکت کرده‌­اند ساعت 12:15 و برای تيم‌هايي که در سطح پيشرفته (A-level) شرکت کرده‌­اند ساعت 13:15 می‌­باشد.

  • باتوجه به اينکه برگزاری آزمون منوط به دريافت سؤالات در موقع مقرر از کميته مرکزی در مسکو می‌باشد، خواهشمند است 3 روز قبل از آزمون با مراجعه به سايت خانه رياضيات اصفهان يا از طريق تلفن از برگزاری آزمون در تاريخ­ های اعلام شده اطمينان حاصل نمایید.

  • پاسخ‌نامه هر تیم پس از جدا شدن از سربرگ‌ها توسط داوران بطور مستقل و کامل تصحیح خواهد شد و 3 سؤالی که بيشترين امتياز را آورده باشند، انتخاب می‌شوند و به حساب امتيازهای تيم منظور می­ شود، لذا توصيه می‌­گردد اعضاء هر تيم، در ساعات اوليه به تمام مسائل فکر کنند و در مورد هر سؤال آن­چه که مورد توافق اعضاء تيم است را روی برگه بنويسند.

  • دقت در نوشتن راه حل و رسم مناسب اشکال مورد نياز، نه تنها به حل مسائل کمک می‌­کند، بلکه فرم ظاهری اوراق هم مورد ارزيابی قرار می‌گيرد.

  • با توجه به جمعيت شهر اصفهان، چند تیم از ميان تيم‌های شرکت­ کننده برگزيده می‌­شوند و برای قرار گرفتن در مجموعه برگزیدگان شهرهای مختلف دنيا، اوراق آن‌ها جهت بررسی نهایی و دریافت تقدیرنامه ترجمه و به مسکو ارسال می‌­شود.

  •  امکان دارد یک یا چند تيم از کل شهرهای ایران به دعوت کميته مرکزی مسابقات در مسکو به مرحله نهایی تورنمنت شهرها راه يابند. 

  • دانش‌آموزان عزيز بايد دقت فرمايند که مبنای اصلی این مسابقه، کارگروهی است.

هر تيم با هم‌فکری و کار مشترک اعضاء تيم فقط يک پاسخ‌نامه ارائه خواهد داد.

لینک ثبت‌نام پایه‌های هشتم و نهم

لینک ثبت‌نام پایه‌های دهم و یازدهم

  • منابع مورد استفاده و نمونه سؤالات اين آزمون در سايت‌های زير موجود می‌باشد:

1-http://www.mathhouse.org

2-http://www.turgor.ru/en

3-http://www.math.toronto.edu/oz/turgor

تلاش می‌شود نتیجه مسابقه حداکثر تا اواخر اردیبهشت ماه 1401 اعلام ­گردد.

  • داوطلبان می‌­توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 36692013 داخلي 107 (بخش آموزش) هر روز از 9 الی 13 تماس حاصل نمايند.

اسکرول به بالا