دوره ریاضی و سرگرمی

ویژه دانش‌آموزان پایه‌های پیش دبستانی 2، اول، دوم و سوم ابتدایی

طول دوره: 10 جلسه یک ساعتی

هزینه ثبت نام در دوره: 210 هزار تومان

لینک ثبت‌نام حضوری

لینک ثبت‌نام مجازی

روز و ساعات تشکیل کلاس:

پیش‌دبستانی 2

گروه اول:

یکشنبه‌ها- ساعت16 الی 17

حضوری

پیش‌دبستانی 2

گروه دوم:

چهارشنبه‌ها- ساعت 10 الی 11

حضوری

پیش‌دبستانی 2

یکشنبه‌ها- ساعت 16 الی 17

مجازی

پايه اول

گروه اول:

یکشنبه‌ها- ساعت 10 الی 11

حضوری

پايه اول

گروه دوم:

چهارشنبه‌ها- ساعت 16 الی 17

حضوری

پايه اول

گروه سوم:

چهارشنبه‌ها- ساعت 16 الی 17

مجازی

پايه دوم

گروه اول:

یکشنبه‌ها- ساعت 8.30 الی 9.30

حضوری

پايه دوم

گروه دوم:

سه شنبه‌ها- ساعت16 الی 17

حضوری

پايه دوم

گروه سوم:

سه شنبه‌ها- ساعت 16الی 17

مجازی

پايه سوم

گروه اول:

دوشنبه‌ها- ساعت 17:30 الی 18:30

مجازی

خانه ریاضیات اصفهان از سال 1395 تاکنون دوره ریاضی و سرگرمی را برای دانش‌آموزان پایه‌های پیش‌دبستانی 2، اول، دوم و سوم ابتدایی برگزار می‌کند. در این دوره دانش‌آموزان از طریق بازی و فعالیت‌های دست‌ورزی با مفاهیم مختلف ریاضی (متناسب با پایه تحصیلی‌شان) درگیر خواهند شد. کارگروهی، بازی و فعالیت دانش‌آموزان در این دوره، باعث می‌شود آنها احساس نکنند در یک کلاس درس ریاضی شرکت کرده‌اند و جنبه بازی و سرگرمی فعالیت‌ها برایشان آشکارتر است تا ریاضیات نهفته در آن.

فعالیت‌های هندسی طراحی شده در این دوره از طریق کار با اشکال هندسی، تخته میخی، کاشی‌کاری، مکعب‌های تجسم فضایی و کاغذ و قیچی انجام می‌شود تا دانش‌آموزان با مفاهیم مختلفی از جمله، تبدیلات هندسی (تقارن، انتقال، دوران)، شناخت اشکال هندسی (توجه شباهت‌ها و تفاوت‌های اشکال و شناسایی ویژگی‌های آنها)، اندازه‌گیری، تجسم فضایی (نماهای مختلف یک حجم) و … درگیر شوند.  

فعالیت‌های حساب نیز از طریق بازی با دمینوها، تاس، کارت‌های اعداد، صفحات بازی با اعداد و … انجام می‌شود. در این فعالیت‌ها دانش‌آموزان اعمال حسابی جمع و تفریق را تمرین می‌کنند و از طریق کارگروهی استراتژی‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. علاوه بر این، به طور ناخودآگاه، ویژگی‌های جمع و تفریق مانند جابجایی و شرکت‌پذیری را نیز تجربه می‌کنند.

علاوه بر این فعالیت‌هایی برای الگویابی، تحلیل بازی‌ها، پیدا کردن استراتژی‌های بازی‌ها، پازل‌های منطقی نیز در این دوره گنجانده شده است.

علاوه بر توجه به مفاهیم مختلف در ریاضی، این دوره برخی از مهارت‌های لازم برای ریاضی ورزیدن را بالا می‌برد، از جمله: دقت و تمرکز، حل مسئله، خلاقیت، استدلال، منطق، گفتمان، کار با ابزار و کارگروهی.

گفتنی است بسیاری از فعالیت‌های طراحی شده در این دوره، در کنفرانس‌های آموزش ریاضی ایران و دوره‌های ضمن خدمت معلمان و دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان به صورت کارگاهی برای معلمان، دبیران ریاضی و دانشجومعلمان معرفی و اجرا شده است.

مدرسان این دوره، از معلمان ریاضی مدارس اصفهان و از مدرسان با سابقه خانه ریاضیات اصفهان هستند که همگی در رشته ریاضی یا رشته‌‌های مهندسی، مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند.

اسکرول به بالا