دوازدهمین دوره پازل و ریاضی

ویژه دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی

طول دوره: 10 جلسه یک ساعتی

هزینه ثبت‌نام در دوره: 230 هزار تومان

لینک ثبت‌نام

روز و ساعات تشکیل کلاس:

پایه دوم

پنجشنبه ها- ساعت 10:15 الی 11:15

حضوری

پایه سوم

پنجشنبه ها – ساعت 9:00 الی 10:00

حضوری

خانه ریاضیات اصفهان از سال 1393 تاکنون دوره پازل و ریاضی را برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم دبستان برگزار می‌کند. در این دوره دانش‌آموزان از طریق بازی و فعالیت‌های دست‌ورزی با مفاهیم مختلف ریاضی (متناسب با پایه تحصیلی‌شان) درگیر خواهند شد. مفاهیم این دوره در موضوعات هندسه، حساب و آمار و احتمال و جبر ابتدایی و منطق است، اما از آنجایی که این مفاهیم در قالب بازی و فعالیت گنجانده شده‌اند، دانش‌آموزان، دوره‌ای مفرح را تجربه خواهند کرد.

بیشتر فعالیت‌های هندسی طراحی شده در این دوره با قطعات پازل فن هیلی (آموزشگر بنام هلندی) و فعالیت‌های حساب به کمک جدول اعداد و فعالیت‌های مربوط به آمار و احتمال نیز از طریق بازی با تاس انجام می‌شود.

فعالیت‌های این دوره علاوه بر بالا بردن درک دانش‌آموزان از مفاهیم ریاضی، مهارت‌های آنها را در زمینه ریاضی‌ورزی نیز توسعه می‌دهد از جمله: استدلال، حل مسئله، گفتمان، کار با ابزار.

گفتنی است که به دلیل وجود پیشینه پژوهشی فعالیت‌های طراحی شده این دوره، بسیاری از این فعالیت ها در سال های مختلف در کنفرانس های آموزش ریاضی ایران به صورت کارگاهی برای معلمان و دبیران ریاضی نیز معرفی و اجرا شده است.

مدرسان این دوره، از معلمان ریاضی مدارس اصفهان و از مدرسان با سابقه خانه ریاضیات اصفهان هستند که همگی در رشته ریاضی یا رشته‌‌های مهندسی، مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد دارند.

اسکرول به بالا