کارگاه ادغام فناوری با آموزش مفاهیم ریاضی ابتدایی ویژه مدیران مدارس

تاریخ همایش از 1402/05/25 تا 1402/05/25

ساعت 16 تا 19

مهلت ثبت نام از 1402/04/14 تا 1402/05/20

30 درصد تخفیف هزینه ثبت‌نام برای مدیران مدارس دولتی

لینک ثبت‌نام

استفاده اصولی از فناوری در امر آموزش، بسیاری از سیستم‌ها و محیط‌های آموزشی جهان را تحت تاثیر قرار داده است. در ایران، به دلیل شرایط خاص به وجود آمده (در دوران همه گیری کرونا) حتی با وجود کمبود زیرساخت‌ها و دانش مورد نیاز، فناوری در آموزش رسمی کشور هر چند به صورت محدود مورد استفاده قرار گرفت.

در این راستا بخش معلمان خانه ریاضیات اصفهان با مطالعه و شناخت مدل­های مختلف در این زمینه، مدلی به نام کاوشی – پژوهشی طراحی و برای چند مدرسه ابتدایی به طور آزمایشی اجرا نمود. مشخصه اصلی این مدل ادغام و یکپارچه کردن فناوری با آموزش مبتنی بر پروژه است. هر پروژه براساس درسی از کتاب ریاضی ابتدایی، با طرح یک پرسش آغاز می­شود. سپس دانش‌آموزان به سمت کاوش مبتنی بر انجام پروژه، برای یادگیری آن درس، هدایت می­شوند. برای هدایت دانش آموزان در این مسیر، محتواهایی طراحی شده که به معلمان کمک می‌کند تا ضمن آموزش آن درس، مهارت‌های تفکر نقادانه، پرسشگری و جستجوگری و همچنین بهره‌گیری از فناوری را در دانش آموزان خود رشد و تقویت نمایند. در واقع، این مدل، “روش‌های آموزشی دانش آموز محور و فناوری محور” را جایگزین “روش‌های آموزشی آموزگار محور” می‌کند.

بر این اساس بخش معلمان خانه ریاضیات قصد دارد با برگزاری همایشی ویژه مدیران مدارس ابتدایی، این مدل را معرفی نماید تا تجربیات خود را برای”تلفیق آموزش با فناوری در زمینه آموزش موضوعات ریاضی در کتاب‌های ابتدایی” در اختیار آنها قرار داده و آن را در سیستم آموزشی کشور ترویج و توسعه دهد.

مدیران محترم شرکت کننده در این همایش در صورت تمایل، می توانند در طول سال تحصیلی پیش رو این مدل را با پشتیبانی مدرسین خانه ریاضیات در مدارس خود پیاده سازی نمایند.

اسکرول به بالا