دوره محفل اندیشه ریاضی با موضوعات زوجیت، گراف و هندسه ویژه دانش‌آموزان پایه‌های‌ هشتم و نهم

آخرین مهلت ثبت‌نام: تا 12 تیر ۱۴۰3

هزینه ثبت‌نام: 760 هزار تومان

شروع دوره: 16 تیر ۱۴۰3

لینک ثبت‌نام

روزها و ساعات کلاس:

دانش‌آموزان دختر: شنبه‌‌ها ساعت 16:15 تا 17:45

دانش‌آموزان پسر: شنبه‌‌ها ساعت 18 تا 19:30

این دوره ویژه دانش‌آموزانی است که به حل مسائل ریاضی علاقه دارند و می‌خواهند مسائل متفاوتی از کتاب‌های درسی را تجربه کنند. همچنین، مسائل مطرح شده در این دوره به دانش‌آموزان علاقه‌مند به حل مسائل المپیادهای ریاضی کمک خواهد کرد تا پایه‌ای برای تقویت تفکر حل مسئله‌شان فراهم کند.

اهداف این دوره عبارتند از:

·         تقویت مهارت حل مسئله

·         ارتقای مهارت‌های استدلالی و منطقی دانش‌آموزان از طریق حل مسائل

·         آشنایی با مفهوم زوجیت و کاربردهای آن در حل مسائل ریاضی

·         آشنایی با مفهوم گراف و کاربردهای آن در حل مسائل ریاضی

·         استفاده از تبدیلات هندسی در حل مسائل هندسه

·         یادگیری انجام کار گروهی و تعامل با گروه همسالان

مفهوم “زوجیت”، مفهومی ساده اما مهم در ریاضی است. مسائل مربوط به زوجیت از بسیار ساده تا دشوار گسترده‌اند. اما حتی در مسائل ساده نیز، نتیجه‌گیری‌های منطقی نیاز است. در حل مسائل ساده‌تر، عموما از مفاهیمی چون بخش‌پذیری و باقی مانده‌ها استفاده می‌شود. اما در مسائل دشوارتر، ایده‌هایی وجود دارد که اغلب در مسائل المپیادی به چشم می‌خورد؛ مفاهیمی چون ناوردایی، تناوب، رنگ‌آمیزی و استقرای ریاضی.

 

“گراف‌” در بسیاری از شاخه‌های علوم ریاضیات، همچنین علوم رایانه، الکترونیک، اقتصاد و … کاربرد دارد. در این محفل دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه اصطلاحات مربوط به گراف را درست به کار ببرند و از آنها در حل مسئله‌ها استفاده کنند.

 

استفاده از “تبدیلات هندسی” و روش “دو مکان هندسی” به عنوان ابزارهای حل مسئله می‌تواند در حل برخی از مسائل هندسی کمک کننده باشد. در این محفل دانش‌آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه و چه زمانی می‌توانند از این تکنیک‌ها استفاده کنند.

اسکرول به بالا