برگزاری دوره‌های آموزش روباتیک و هوش‌مصنوعی در خانه ریاضیات اصفهان

با همکاری خانه ریاضیات اصفهان و مرکز استعدادسازی روباتیک و هوش‌مصنوعی تکنوروبیران، دوره‌های آموزش روباتیک و هوش‌مصنوعی در محل خانه ریاضیات اصفهان برگزار می‌شود. این دوره‌ها بر اساس استاندارد آموزشی تکنوروبیران با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در شهر تهران است و در آن آموزش‌های اصولی الکترونیک و برنامه‌نویسی در قالب پروژه‌های عملی ساده‌سازی‌شده از سطح مبتدی تا انجام پروژه‌های صنعتی ارائه خواهد شد.

رده سنی مخاطبان:

دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا

مشاوره و ثبت‌نام: 09125187467

دلیل شرکت در دوره:

با توجه به قرارگیری در عصر انقلاب صنعتی چهارم، تسلط بر علوم روباتیک، برنامه‌نویسی و هوش‌مصنوعی ضروریست. در سبک آموزش تکنوروبیران، دانش‌آموزان و دانش‌جویان علاوه بر تسلط کامل بر مباحث الکترونیک، برنامه‌نویسی، هوش‌مصنوعی و مکاترونیک، توانایی انجام انواع پروژه‌های صنعتی را کسب خواهند کرد.

تفاوت با سایر دوره‌های روباتیک:

بسیاری از دوره‌های مرسوم تحت عنوان روباتیک در کشور وجود دارند که در آن‌ها فقط به مونتاژ بخش‌های از پیش آماده پرداخته می‌شود و بدون افزودن دانش و مهارت دانش‌آموزان، صرفاً جنبه سرگرمی و آشنایی اولیه دارند؛ دوره‌های آموزش روباتیک و هوش‌مصنوعی در خانه ریاضیات اصفهان، مهارت‌محور و بر اساس مفاهیم ساده‌سازی شده و قابل درک برای دانش‌آموزان هستند که منجر به پرورش استعدادها، مهارت‌ورزی و کمک به کسب تخصص تئوری و عملی می‌شود. در این سبک آموزش، همه بخش‌های الکترونیک، برنامه‌نویسی و مکانیک را خود دانش‌آموزان با آموزش‌هایی که می‌بینند طراحی و خلق می‌کنند.

اهداف برگزاری دوره:

اولین هدف از برگزاری این دوره‌ها، شناسایی دانش‌آموزان مستعد در حوزه‌های فنی و مهندسی است. پس از غربال دانش‌آموزان مستعد، با آموزش مفاهیم الکترونیک، برنامه‌نویسی، هوش‌مصنوعی و مکاترونیک، ضمن یادگیری بهتر مفاهیم کتاب‌های درسی در زمینه‌های علوم، فن‌آفرینی و حرفه‌وفن، توانمندی کافی برای انجام انواع پروژه‌های مرتبط دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی در دانش‌آموختگان ایجاد خواهد شد.

از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور در بالاترین سطح مسابقات ملی و بین‌المللی برای کسب تجربه و به‌روز نگه‌داشتن دانش و مهارت‌های کسب شده است.

و البته مهم‌ترین هدف از برگزاری این دوره‌ها، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کسب مهارت و دانش تخصصی با هدف انتخاب هوشمندانه رشته دانشگاهی متناسب با علایق و استعدادهای خود و نهایتاً کمک به کاریابی یا کارآفرینی ایشان است.

 محتوای آموزشی دوره‌ها:

این دوره‌ها شامل شش مرحله و هر مرحله شامل چند ترم آموزشی به شرح جدول زیر است:

دانش‌آموزان در مرحله استعدادیابی چه مهارت‌هایی کسب خواهند کرد؟

در مرحله استعدادیابی که شامل 3 ترم است، دانش‌آموزان با آموزش‌های تئوری و عملی، توانمندی‌های زیر را کسب خواهند کرد:

– آشنایی با مفاهیم پایه الکترونیک

– آشنایی با قطعات الکترونیکی

– یادگیری نحوه استفاده از قطعات الکترونیکی

– توانایی پیاده‌سازی انواع مدارهای ساده الکتریکی (مدار باز، مدار بسته، مدار سری، مدار موازی) و انواع کلیدها

– توانایی اندازه‌گیری ویژگی‌های مدار (جریان و ولتاژ و … ) با دستگاه‌های اندازی‌گیری مثل مولتی‌متر

– تسلط بر بلوک‌های عملکردی روبات‌ها

– توانایی طراحی و پیاده‌سازی بلوک دریافت اطلاعات

– توانایی طراحی و پیاده‌سازی بلوک پردازش اطلاعات

– توانایی طراحی و پیاده‌سازی بلوک راه‌انداز موتورها

– توانایی طراحی انواع مدارهای الکترونیکی با کاربردهای مختلف

– توانایی طراحی مدارهای شماتیک روبات

– آشنایی با نرم‌افزار Altium Designer

– توانایی طراحی و پیاده‌سازی مدارهای PCB

– آموزش لحیم کردن قطعات روی بورد PCB

– آموزش طراحی الگوریتم و برنامه‌نویسی

– ساخت، تست، راه‌اندازی و رفع عیب اولین روبات

پس از مرحله استعدادیابی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پس از پایان مرحله استعدادیابی، دانش‌آموزان مستعد در زمینه‌های روباتیک، مکاترونیک و هوش‌مصنوعی آموزش‌های پیشرفته و تخصصی خواهند دید تا ضمن آمادگی برای شرکت در مسابقات کشوری و جهانی روباتیک و برنامه‌نویسی، توانایی انجام پروژه‌های صنعتی را کسب کنند و نهایتاً به کارآفرینانی خلاق تبدیل شوند.

اسکرول به بالا