سمينار علمی نوآوری، كارآفرينی با رويكرد كارآفرينی نوآورانه

ستاد برگزاری سال علوم پایه دانشگاه صنعتی اصفهان، اولین سلسله از نشست‌های علمی خود را با برگزاری سمینار “علمی نوآوری، كارآفرینی” با رویكرد كارآفرینی نوآورانه روز چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ به‌صورت برخط برگزار می‌کند.

دكتر مجید سلامت، دبیر  علمی ستاد برگزاری سال علوم پایه در دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این رویداد گفت: كارآفرینی نوآورانه محصول فرایند نوآوری، اكوسیستم كارآفرینی و توجه به روند توسعه تكنولوژی است.

استادیار دانشكده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزاری این سمینار را با حضور چهره‌های مطرح علم و فناوری فرصتی برای بررسی نمونه‌هایی از دستاوردهای به روز فن آوری و توجه به روند توسعه تكنولوژی دانست.

دكتر سلامت در رابطه با تشكیل ستاد برگزاری سال علوم پایه نیز توضیح داد و افزود: طبق مصوبه سازمان علمی و فرهنگی یونسکو، به‌منظور توجه به علوم پایه به‌عنوان مبنای اصلی توسعه و پیشرفت در کشورها، سال 2022 میلادی به‌عنوان سال جهانی بزرگداشت علوم پایه و توسعه پایدار نام‌گذاری شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشكده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینكه ستادی متشکل از برخی از دانشگاه‌های استان اصفهان در این حوزه تشكیل شده است افزود: در همین راستا، دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه ارتقاء علوم پایه متشکل از جمعی از اساتید دانشکده‌های علوم پایه (ریاضی، شیمی و فیزیک) و جمعی از اساتید دانشکده‌های فنی دانشگاه صنعتی اصفهان را در دستور كار خود قرار داد. این کارگروه اهداف متعدد و والایی را مدنظر خود قرار داد که یکی از آنها، تشکیل گروهی برای تدوین و راه اندازی هدفمند فعالیت های بین رشته ای می باشد.

دكتر سلامت افزود: از اهداف اصلی گروه فعالیتهای بین رشته ای، می توان به استفاده از پتانسیل بالای دانشگاه صنعتی اصفهان که از ابتدای تاسیس از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار است، جهت تعریف، تدوین و تشکیل هدفمند رشته های بین رشته ای، تعریف و تدوین دروس و پروژه های مشترک بین دانشکده های مختلف و … اشاره نمود.

دكتر سلامت برگزاری سخنرانی‌هایی كه جنبه علمی داشته و مناسب عموم علاقه‌مندان است را راهكاری برای برقراری ارتباط دانشکده ها با یگدیگر دانست و ادامه داد: این سخنرانیها می تواند پاسخگوی سؤال همیشگی دانشجویان مبنی بر نیاز و اهمیت اخذ دروس از دانشکده‌های متفاوت باشد.

گفتنی است: این سخنرانی‌ها، در آخرین چهارشنبه هر ماه با حضور اساتید برجسته و متخصصین حوزه‌های مختلف علم و فناوری به دو صورت حضوری و مجازی (از طریق لینک https://nikan.iut.ac.ir/mul-dis-sem/?proto=true) برگزار شده و در انتها، فیلم هر سخنرانی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

شایان‌ذکر است در سمینار علمی كارآفرینی، نوآوری آقای دكتر یحیی تابش عضو هیئت‌علمی برجسته دانشگاه صنعتی شریف و دارنده مدال بین‌المللی اِردوش در سال ۲۰۱۰ از تجربیات و فعالیت‌های پژوهشی در زمینه روش‌های حل مسئله و یادگیری هوشمند، برای علاقه‌مندان می‌گوید.

همچنین آقای دكتر محسن هجرتی،  دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی  شریف، دکتری علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا (ایرواین)، دانشمند ارشد در پروژه خودروهای خودران در گوگل و دانشمند ارشد در شرکت داروسازی جِنتک در رابطه با تجربه راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها سخنرانی می‌کند.

آقای بهزاد طبیبیان دانش‌آموخته دانشگاه علم و صنعت، با دکتری هوش مصنوعی از انستیتو ماکس پلانک (آلمان) و بنیان‌گذار استارت‌آپ ریزنال در آلمان و سیلیکون‌ولی نیز در رابطه با دستاوردهای تازه دنیای فناوری سخن می‌گوید.

علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب گاه این رویداد به نشانی https://sites.google.com/view/mul-dis-sem  مراجعه كنند.

اسکرول به بالا