کلیدی برای رشد تفکر جبری: جستجو، استفاده و بیان کردن ساختار

کلیدی برای رشد تفکر جبری: جستجو، استفاده و بیان کردن ساختار

کارولین کایرن (Carolyn Kieran)

 .Kieran, C. 2018. WikiLetter

 Received: 7th February 2018

ترجمه:  ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ 

 مترجمان: امیر حسین اصغری و شراره تقی دستجردی

(نوشته شده برای ویکی نوشت)

  1. تذکرات مقدماتی

جبر دبیرستانی شامل کار کردن با عبارت­‌های کلی است. برای موفقیت در انجام تبدیلات جبری و معنی بخشیدن به آن‌ها، توانایی دیدن ساختار در عبارت­‌های کلی ضروری است. با وجود این­که مدت­هاست که درک و ایجاد این عبارت­‌ها ،«تعمیم»، همچون قلب ریاضیات مدرسه­‌ای در نظر گرفته شده ­است، توجه بیش از اندازه به خودِ فرایند تعمیم، تا حد زیادی باعث کم توجهی به فرایند دیدن ساختار شده­ است.

دیدن ساختار نیازمند عبور از صورت اشیای ریاضی است. ..

برای مطالعه کامل مقاله مربوط به کلیدی برای رشد تفکر جبری: جستجو، استفاده و بیان کردن ساختار به سایت ویکی آموزش ریاضی مراجعه نمایید.

ویکی آموزش ریاضی

 واژه ی ویکی به طور معمول برای اشاره به تارنماهایی استفاده می شود که محتوای آن به طور مشارکتی توسط استفاده کنندگان تارنما تولید می شود. اما در «ویکی آموزش ریاضی»، از واژه ی ویکی به معنای گسترده تر و به معنای تولید مشارکتی دانش استفاده می شود، بدون توجه به محل و ابزار به اشتراک گذاری دانش. تارنمای ویکی آموزش ریاضی بیشتر از اینکه خود یک ویکی باشد پنجره ای است به فعالیت  های آن. تاریخ  رسمی تولد ویکی آموزش ریاضی را شاید بتوان هفتم مهرماه هزار و سیصد و نود و دو و اولین جلسه ی «ویکی گفت» محسوب کرد. در آن جلسه تعدادی از علاقه مندان حرفه ای و غیر حرفه ای آموزش ریاضی برای آگاهی از آنچه در آموزش ریاضی به عنوان یک حوزه ی دانش می گذرد گرد هم آمدند و از آن پس همواره تلاش کرده اند از دانش همه ی آنهایی که به آموزش ریاضی می اندیشند استفاده کنند و آنچه را که می دانند در اختیار دیگران قرار دهند. در واقع ویکی آموزش ریاضی به نوعی تعمیم نوع نگاه ویکی گفت به آموزش ریاضی است: حرکتی مشارکتی و مداوم  در جهت استفاده از دانش موجود و تولید  دانش.جزییات بیشتر، شامل تاریخچه ای کوتاه و اهداف کنونی ما را می توانید در ویکی آموزش ریاضی بخوانید.

اسکرول به بالا