آمار متحرک و جهان

عباراتی مثل جهان غرب یا جهان در حال توسعه دیگر وجود ندارد.
پروفسور هنس رازلینگ، 2010 (Hans Rosling
)

 دانلود نرم‌افزار GAPMINDER WORLD بصورت آفلاين

 

اگر می‌خواهید تصویر دنیا (شرایط زندگی!) را از زمان‌های گذشته بسیار دور تا زمان کنونی، با سرعتی زیاد ببینید!، حتما لینک معرفی شده را تماشا کنید. بعلاوه ویدئوهایی که در این لینک قرار دارند، تصویر بهمراه تفسیری بسیار جذاب از نتایج آماری را به نمایش در آورده‌اند.  مؤسسه‌ای، داده‌های آماری به‌روز دنیا را بصورت انیمیشنی متحرک در دوره زمانی به‌صورت بسیار زیبایی به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید متغیرهای مختلف جمعیتی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، محیط‌زیست، زیرساخت، اشتغال و غیره را در طی سال‌های مختلف و بین کشورها با جمعیت، مذهب و …. مقایسه نمایید. متغیرهای زیادی بصورت سه بعدی و چهاربعدی برای کشورهای مختلف جهان به نمایش در می‌آیند، از جمله جمعیت، امید به زندگی، فقر، درآمد سرانه، مرگ و میر، جنگ، بلایای طبیعی، انواع بیماری‌ها، مرگ و میر کودکان، نوزادان کم وزن، واکسیناسیون، اشتغال، هزینه‌های تحصیلی و ده‌ها متغیر دیگر. همچمین روند رشد متغیرها در طول زمان، مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و …. را بیان می‌سازد.

شما می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه و از بخش‌های مختلف آن اعم از تصاویر، ویدئو، نرم‌افزارGapminder World (بصورت رایگان)، مطالبی برای معلمان و سایر امکانات آن استفاده نمائید. 

Gapminder یک سرمایه‌گذاری غیر انتفاعی و موزه مدرنی در فضای مجازی اینترنت، به‌منظور ترویج توسعه پایدار جهانی و دستیابی به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد است. Gapminder در استکهلم توسط آنا، اولا، رونالد و هانس راسلینگ در تاریخ 25 فوریه سال 2005  در استکلهم به‌عنوان یک مؤسسه غیردولتی تأاسیس شد و در طرح‌های دانشگاهی، پروژه‌های سازمان ملل و سایر مطالعات در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی همکاری دارد. فعالیت اولیه این مؤسسه تولید نرم‌افزاری بصورت تحلیل روندی به نام Trendalyzer بود. Trendalyzer به دنبال رونمایی زیبایی از سری‌زمانی آماری با تبدیل اعداد کسل‌کننده به گرافیکی لذت‌بخش و انیمیشن‌های تعاملی است. نسخه فعلی Trendalyzer از ماه مارس سال 2006 تا کنون به عنوان یک Gapminder World ، سرویس وب برای نمایش سری زمانی آمار توسعه تمام کشورهای در دسترس است. 

این نرم افزار اجازه می‌دهد تا شما  آمار متحرک جهان را از کامپیوتر خود ارائه دهید. به طور خلاصه :

  • استفاده از نرم‌افزار Gapminder World  بدون دسترسی به اینترنت.

  • به روزرسانی خودکار زمانی که اطلاعات جدید در دسترس است.          

Teacher’s guide: Quiz about Global Development

     

 Teacher’s guide: Lesson on 200 years that changed the world

Gapminder World

labs_agri

Population growth explained with IKEA boxes

اسکرول به بالا