دکتر علی رجالی، برگزيده انجمن رياضی ايران جهت اعطای جايزه بهزاد

جايزه “بهزاد” در سال 1391 به دکتر علی رجالی عضو هيات مؤسس خانه رياضيات اصفهان، معلم رياضی و عضو هيات علمی دانشکده رياضی دانشگاه صنعتی اصفهان، تعلق گرفت. منبع

در سال 1382 که دکتر مهدی بهزاد، اولين رييس انجمن رياضی ايران، عضو هيات علمی دانشکده رياضی دانشگاه شهيد بهشتی، به پاس خدمات ارزشمند و دراز مدت آموزشی، پژوهشی و مديريتی در داخل و خارج از کشور، به عنوان چهره ماندگارکشور برگزيده شد، پس از ايراد سخنرانی درباره وضعيت رياضيات ايران، هديه دريافتی خود از همايش چهره‌های ماندگار (اتومبيل سمند) را به انجمن رياضی ايران اهدا نمود. پس از آن انجمن رياضی ايران در نشست مورخ 24/7/1382 اعطای جايزه‌ای به نام مهدی بهزاد را به بهترين‌های مديرت در رياضی، تصويب کرد. اين جايزه در دوره‌های قبل به دکتر منوچهر وصال (1388) و دکتر اميدعلی کرمزاده (1389) تعلق گرفت.

سخنرانی رييس هيات امنای جايزه مهدی بهزاد و معرفی دکتر علی رجالی، برنده اين جايزه در سال 1391

سخنان دکتر رجالی در مراسم اهدا جايزه بهزاد

 شهریور ماه 1391

اجازه می­‌خواهم پس از شکرگزاری به درگاه احدیت و تشکر از آقایان دکتر بهزاد، دکتر تومانیان و انجمن ریاضی ایران، یادی از استادان بزرگوار آقای دکتر منوچهر وصال (اولین برنده جایزه بهزاد) و پرویز شهریاری (پدر آموزش ریاضی ایران) و آرزوی سلامتی برای استاد مصحفی داشته باشم.
دیشب با دکتر تومانیان عزیز یادی از کنفرانس دوازدهم ریاضی ایران در سال 60 و نحوه خرید پیاز با آقای تابش برای آماده‌­سازی مقدمات کار کنفرانس در آغاز جنگ تحمیلی داشتیم، در حالی که در کنار کنفرانس کارهای اساسی علمی مثل حضور معلمان ریاضی در این کنفرانس و برگزاری کارگاه هندسه جبری برای نخستین بار در حاشیه این کنفرانس را نیز برنامه­ریزی کرده بودیم. خوشحالم که در زمان حیات خود شاهد برگزاری مرتب کنفرانس­‌های سالانه و توسعه ریاضیات در ابعاد مختلف هستم.
این جایزه متعلق به من نیست، اول از همه به همسرم مریم و پسرم محمدرضا تعلق دارد که از وقت آن­ها صرف توسعه ریاضیات کرده­ام. تمام معلمان ریاضی ایران و همکارانم در خانه­‌های ریاضیات، انجمن ریاضی ایران، انجمن آمار ایران، شورای خانه­‌های ریاضیات ایران و انجمن­‌های علمی آموزشی معلمان ریاضی سراسر کشور در این جایزه سهیم هستند.
به دوستان جوان عرض می­کنم، تلاش کنید غیر از توسعه علم و پیشرفت رشته تخصصی خود، در جهت توسعه علوم و کمک به حل مسایل آموزش ریاضی کشور هم کمک کنید و در پایان عرض می­کنم آموزش باید از رده خدمات به رده تولید، تبدیل شود تا مسایل توسعه پایدار کشور حل شوند.
والسلام

اسکرول به بالا