مسابقه مجازی مهندسی ایده‌پردازی

مسابقه ایده پردازی برای اولین بار در کشور توسط خانه ریاضیات اصفهان طراحی گردیده و برای سه مخاطب دانش آموز (متوسطه اول و دوم)، دانشجو و معلم/استاد دانشگاه اجرا می‌نماید. این مسابقه برای اولین بار در سال 1395 به اجرا گذاشته خواهد شد.

اهداف مسابقه:

1- آشنایی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید با روش‌های نوین ایده‌پردازی در حل مسائل واقعی
2- تحلیل مسائل و مشکلات صنایع و دنیای علم در قالب حل مسأله و ایده‌پردازی
3- نهادینه کردن فرآیند تجاری سازی از ایده‌پردازی تا عمل

 فرآیند مسابقه:

در این مسابقه 3 مساله از دنیای واقعی داده شده است و بهترین ایده‌ها برای رفع چالش موجود در مسأله انتخاب می‌گردد.

  •  این مسابقه دارای دو مرحله است. مرحله اول به صورت مجازی می‌باشد و ثبت‌نام آن از تاریخ 20 بهمن  الی 5 اسفند 1395 انجام می‌گیرد. نتیجه این مرحله حداکثر تا اول تیر 1396 اعلام می‌گردد. برگزیدگان این مرحله علاوه بر تقدیر، مجوز ورود به مرحله دوم را دریافت می‌کنند.

  • مرحله دوم مسابقه در مرداد 1396 برگزار می‌گردد که متعاقبا در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌گردد.

برگزیدگان نهایی مسابقه علاوه بر تشویق و دریافت جوایز و معرفی به جشنواره‌ها یا دریافت بورسیه، برای عملی کردن ایده‌هایشان در جهت تجاری‌سازی حمایت خواهند شد.

سؤالات مسابقه مهندسی ایده‌پردازی

برای دریافت سؤالات مسابقه به پروفایل ثبت‌نامی خود مراجعه نموده و پس از ورود با انتخاب گزینه ” دوره‌های ثبت‌نامی”، اقدام به دریافت سؤالات مسابقه نمائید.

توجه : سؤالات مسابقه برای شرکت‌کنندگانی که به صورت تیمی ثبت‌نام کرده‌اند، در پروفایل فرد ثبت‌نام کننده تیم قابل دسترسی است.

معرفی مسابقه:

مسابقه مهندسی ایده‌پردازی برای اولین بار در کشور توسط خانه ریاضیات اصفهان طراحی گردیده و برای سه مخاطب دانش آموز (متوسطه اول و دوم)، دانشجو و معلم/استاد دانشگاه اجرا می‌نماید.

 اهداف مسابقه:

1- آشنایی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید با روش‌های نوین ایده‌پردازی در حل مسائل واقعی
2- تحلیل مسائل و مشکلات صنایع و دنیای علم در قالب حل مسأله و ایده‌پردازی
3- نهادینه کردن فرآیند تجاری سازی از ایده‌پردازی تا عمل

فرآیند مسابقه:

در این مسابقه 3 مسأله از دنیای واقعی داده شده است و بهترین ایده‌ها برای رفع چالش موجود در مسأله انتخاب می‌گردد.

  •  این مسابقه دارای دو مرحله است. مرحله اول به صورت مجازی می‌باشد و ثبت‌نام آن از تاریخ 20 بهمن الی 20 اسفند 1395 انجام می‌گیرد. نتیجه این مرحله حداکثر تا اول تیر 1396 اعلام می‌گردد. برگزیدگان این مرحله علاوه بر تقدیر، مجوز ورود به مرحله دوم را دریافت می‌کنند.

  • مرحله دوم مسابقه در مرداد 1396 برگزار می‌گردد که متعاقبا در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌گردد.

  شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت فردی یا گروه‌های 2 تا 3 نفره (انتخاب اعضای تیم می‌تواند از اعضای خانواده و یا طیف مختلف دانش‌آموز/معلم/دانشجو/استاد باشد) ثبت‌نام نمایند.

زمان‌‌بندی:

پس از پایان ثبت‌نام، سؤالات مسابقه در صفحه مسابقه قابل مشاهده می‌باشد. مهلت ارسال پاسخ‌نامه‌ها تا 30 فروردین خواهد بود. (البته در این مدت راهنماهای مورد نیاز در صفحه مسابقه قرار داده می‌شود.)

ثبت‌نام مرحله اول

 20 بهمن الی 20 اسفند 1395

قرار گرفتن سؤالات مسابقه روی سایت

 22 اسفند 1395

ارسال پاسخ

حداکثر تا 30 فروردین 1396

اعلام نتایج مرحله اول

حداکثر تا 1 تیر 1396

برگزیدگان نهایی مسابقه علاوه بر تشویق و دریافت جوایز و معرفی به جشنواره‌ها یا دریافت بورسیه، برای عملی کردن ایده‌هایشان در جهت تجاری‌سازی حمایت خواهند شد.

 مرحله دوم متعاقباً اعلام می‌گردد.

 در ضمن در طول دوره زمانی ثبت‌نام، تلفن 36692013 داخلی 130 (بخش معلمان) از ساعت 15:30 الی 19 روزهای زوج، آماده پاسخگویی به شماست. 

اطلاعیه شماره (1) مسابقه مجازی مهندسی ایده پردازی خانه ریاضیات اصفهان

طبق سوالاتی که در ذهن بعضی از شرکت‌کنندگان درمورد مسابقه ایده پردازی وجود دارد، توجه شما عزیزان را به دو نکته مهم جلب می کنیم :

  1. مسابقه ایده پردازی حل مسأله ریاضی نیست.

  2. ما با دادن مسأله و الگوریتم حل آن به شما کمک می‌کنیم ایده‌های خود را در مسیر حل مسأله سازماندهی کرده و آن‌ها را مطرح نمایید. ( نگران توانایی خود برای ایده دادن نباشید.) 

اطلاعیه شماره (2) مسابقه‌ی مجازی مهندسی ایده‌پردازی خانه ریاضیات اصفهان

با توجه به این‌که این مسابقه اولین‌بار است که در سطح کشور برگزار می‌شود، برای بعضی از شرکت کنندگان این سؤال پیش آمده است که این مسابقه چیست؟ توجه این عزیزان را به این چند نکته جلب می‌کنیم:

  1. همه‌ی طیف‌های معلمان، اساتید، دانش‌آموزان و دانشجویان همراه با اعضای خانواده‌ی خود می‌توانند شرکت کنند.

  2. در این مسابقه 3 سؤال از دنیای واقعی داده می‌شود که همه می‌توانند با هر توانایی و دانش، راجع  به آن فکر کنند و نظر خود را برای رسیدن به راه‌حل یا پاسخ مناسب آن ارائه کنند. (نیاز به دانش و سطح علمی خاصی ندارد. نگران نباشید.)

  3. در زمان‌هایی که فرصت پاسخ به سؤال را دارید، مشاوران علمی (جهت راهنمایی) اصول و الگوریتم‌های  ایده‌پردازی و چگونگی بیان طرح و سازماندهی آن را در اختیار شما قرار خواهند داد.

  4. هدف مرحله‌ی اول، انتخاب کسانی است که فکر و ایده و راه‌حل مناسبی برای سؤالات داده شده دارند، ولی قسمت مهم  مسابقه در مرحله‌ی دوم صورت می‌گیرد که به صورت حضوری یا مجازی به منتخبین آموزش الگوریتم خلاقیت داده می‌شود تا بتوانند ایده‌ی خود را نهایی کرده و در مسیر تجاری‌سازی و بازار قرار دهند.

اسکرول به بالا